Mianowcie Octavka jakby się zamuliła. Po przesiadce z 200 koni w dieslu z toledo na ekonomiczne 90 w octavce nie robilo to wrazenia. Jednakze spadek mocy byl wyczuwalny, tak jakby turbina nie dawala rady.
Po otwarciu maski, od razu rzucila sie w oczy wypieta ta kostka PRZY FILTRZE POWIETRZA:
Po wpieciu ponownym problem zniknal. Mam nadzieje, bo probna trasa to raptem kilometr, ale sie juz zbiera raczej normalnie. Prawdopodobnie Pan przy wymianie oleju i filtrow ostatnio za slabo wpial.
Pytanie:
1) co to za czujnik?
2) czy wypiecie powodowalo zamule?
3) czy trzeba cos dalej dzialac? Mam na mysli odpiecie aku, skasowanie bledu?
PS. Mowiac szczerze ta kostka nie siedzi jakos super ciasno.
ad.1 miernik masy powietrza-przepływomierz. Jak jesteś ciekawa to wrzuć w szukajkę hasło:przepływomierz.
ad.2 tak.
ad.3 jeżeli auto-silnik pracuje prawidłowo to ok. Przy okazji można skasować błąd, który wystąpił jako sporadyczny. Nie trzeba nic innego robić.Sprawdzić-spowodować aby wtyczka ta była prawidłowo wpięta w gniazdo, żeby się samoczynnie nie wypięła.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
witam serdecznie wszystkich mam problem z moją octavka od kiedy ją kupiłem te auto mineło 3 lata i problem troszeczke złagodzony a dokl wyczyściłem turbo juz w tym czasie dwa razy za drugim razem nie pomogło wymieniłem na uzywke troszeczke lepiej ale tak jakby z opóznieniem reagowało nawet dzwigienka od turbo po szybkim wciśnieciu gazu po chwili sie rusza,a juz wymieniłem nowa przepływke pierburg,przewody wymieniłem na nowe czyściłem dolot ,wymieniłem intercooler uszczelniłem i juz mi sie pomysły konczy pomózcie jesli mozecie pozd serd
Witam,
Dołączę do tematu, żeby nie tworzyć nowego dotyczącego problemów z utratą mocy.
Sprawa wygląda tak:
Kupiłem niedawno Octavię II 1,9 TDI PD 105 KM (2005 R 170 kkm nalotu) i od początku po przesiadce z O1 wydawała mi się słaba. O1 była po wirusie i myślałem że ta różnica wynika właśnie z tego.
Wczoraj pojechałem na tuning silnika i pierwsza próba na hamowni pokazała tylko 90 KM i 230 Nm.
Sprawdzono: pompa vacum, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zdjęty i zaślepiony wężyk EGR sumy kontrolne z oryginalnej mapy ECU i nic. 90 KM i ani grama więcej.
Kolejne zmiany mapy pozwoliły osiągnąć 125 KM i 282 Nm. według tunera który to robił powinno być przy tych ustawianiach grubo ponad 140. Z zachowania auta nie podejrzewa turbiny i wtrysków. Czytałem już na forum o logach dynamicznych od których należy zacząć.
Ponieważ nie mam kabelka i programu zwracam się z prośbą o pomoc w wykonaniu takich logów w Warszawie. Może przed spotem klubowym, lub w innym terminie.
A może jakieś inne propozycje co sprawdzić bez logowania? czy przyczyną może być zapchany katalizator lub niesprawny EGR? Jak to sprawdzić bez logów?
[ Dodano: Czw 21 Sie, 14 20:12 ]
rozmawiałem dziś z Dobrym Grzesiem przez telefon. Twierdzi że na 90% to wina pompo-wtrysków. Co o tym myślicie?
jak to potwierdzić poza wyjęciem i sprawdzeniem na testerze?
czy zabieg czyszczenia na przykład liqui moly diesel spülung może coś pomóc?
Komentarz